Då var det tyvärr dags igen

I tisdags så blev Louie förkyld igen. Å såklart kom astman med en gång.
Han rosslade och hostade hela tisdagen. Vi har mediciner hemma men det kändes som att det inte hjälpte honom ett dugg.
Jag försökte lägga honom på kvällen men han bara hostade och vaknade.
Jerry var i väg på ett projekt så jag va själv med Louie. Det är så himla jobbigt och se honom ha så svårt att andas. Han kämpade så hårt.
Vid 10 på kvällen när han fortfarande inte hade somnat så tog jag ut honom på en promenad.
Promenaden blev väldigt mysig. Louie fick ro i vagnen och jag fick en härlig kväll ute. Det hade regnat på dagen så nu dansade älvorna över skogen.
Tyvärr vart inte Louie bättre och vid halv fem på morgonen blev det en tripp till akuten för starkare mediciner. Vi blev inlagda ett par timmar tills Louie började att svara på medicinerna. Stackarn, sjukhusbesök börjar bli en vana.
Idag mår han mycket bättre och det är väldigt skönt.
Här kommer lite bilder från vår lilla promenad.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0