Min kära Orkidé

Med tanke på förra inlägget om karma så borde jag väl inte ens skriva det här men jag är så jädrans stolt så nu tänker jag göra det ändå. Och jag varnar redan nu att detta nog blir ett sjukt tråkigt inlägg.
Min Orkidé. Jag köpte den 14.e feb och tänkte att ok, jag har tagit död på alla orkideér som flyttat in hos mig men jag ska testa igen, kanske det funkar denna gång.
Förut så har jag fått hundra olika tips på hur man ska ta hand om en orkidé,
`Den ska vattnas när den nästan håller på att dö`, `den ska vattnas uppifrån`, `den ska sänkas ner i vatten`, osv..
Den här gången så pratade jag med kvinnan som levererar blommor och hon sa att jag skulle vattna med 1dl en gång i veckan. Jag dubbelkollade så att den inte skulle hålla på att doppas el nästan dö el nåt sånt där. Men nej, vänta  fyra dagar sa hon så vattnar du den med 1dl vatten.
Sagt och gjort. Jag har tagit religöst hand om min lilla orkidé. Varje lördag får hon 1dl vatten, jag torkar av hennes blad från damm, sitter och tittar på henne då och då.
Idag är min orkidé 71 dagar. Jag tycker det är ganska häftigt med tanke på mina tidigare högst 14 dagar.
Och inte nog med att den fortfarande lever den har tappat de blommorna den hade när jag köpte den och fått en massa nya blommor + att det är hur många knoppar som helst.
Suck tänker ni, det är väl inget svårt att hålla liv i en orkidé. Nej det kanske det inte är, för er. Men jag har då aldrig lyckats och jag är helt sjukt stolt över min orkidé.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0